Aby otrzymać refundację kosztów szkoleń i/lub studiów podyplomowych, firma musi spełniać wszystkie niżej wymienione warunki:
WARUNEK 1
Prowadzić działalność (co wynika z zapisów w CEiDG / KRS) w ramach sektora turystycznego: PKD: N.79 oraz I.55 i I.56 (działalność turystyczna, hotelarska lub gastronomiczna)
WARUNEK 2
Należeć do sektora mikro, małych lub średnich (link do weryfikacji wielkości firmy) i prowadzić działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potwierdzoną wpisem do CEIDG lub KRS.;
WARUNEK 3
Spełniać warunki uzyskania pomocy de minimis/pomocy publicznej.
Jeśli spełnione są te warunki – firma może uzyskać 80% lub 100% refundacji kosztów szkolenia lub/i studiów podyplomowych z tematyki zgodnej z Rekomendacjami nr 4 Sektorowej Rady ds. Kompetencji w sektorze turystyki
Krok 1: Zgłoszenie do projektu (w celu uzyskania dofinansowania)
Należy wypełnić i wysłać krótki formularz rejestracyjny dostępny na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Po wysłaniu zgłoszenia Operator (Certes Sp. z o.o.) na podany w ww. formularzu adres mailowy wyśle potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z informacjami i formularzami do wypełnienia w celu dalszej weryfikacji.
Krok 2: Dokumentacja
W trakcie trwania naboru (nabory ogłaszane są średnio co 2 miesiące) należy zalogować się na platformę (dostęp do platformy otrzymają wyłącznie osoby zarejestrowane przez stronę PARP) i wypełnić dokumenty rekrutacyjne.
Po zweryfikowaniu dokumentów przez Operatora, będą Pastwo zobowiązani o dostarczenie oryginałów do Biura Projektu w terminie podanym podczas naboru.
Przed wypełnieniem dokumentów prosimy o przeczytanie Regulaminu rekrutacji. i zapoznanie się ze wzorami dokumentów.
Krok 3: Weryfikacja
Operator sprawdza przysłane formularze, dokonując weryfikacji , w tym poprzez sprawdzenie firmy w dostępnych rejestrach; KRS, CEiDG, Pomocy de minimis/publicznej, VAT itp.
Po weryfikacji dokumentów otrzymasz informację o zakwalifikowaniu się firmy do wsparcia lub odmowie wsparcia.
W oczekiwaniu na weryfikację, zarejestruj firmę (o ile wcześniej tego nie dokonałeś) i pracowników w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) i utwórz profil uczestnika instytucjonalnego czyli profil firmy. Link do BUR.
Jeśli jesteś właścicielem jednoosobowej działalności to tworzysz profil dla firmy i rejestrujesz się jako pracodawca a następnie rejestrujesz się jako pracownik.
Jeśli nie wiesz jak się zarejestrować w BUR zwróć się do Operatora o pomoc.
Operator nadaje firmie w BUR numer ID wsparcia.
Ty wybierasz szkolenie w BUR i podpisujesz z Operatorem Umowę o refundacji.
Krok 4: Szkolenie
Korzystasz (Ty i Twoi pracownicy, zatrudnieni na umowy o pracę) ze szkoleń. Jesteś zobowiązany do skorzystania z usługi w ciągu 30 dni od daty zawarcia Umowy o refundacji. W uzasadnionych przypadkach terminy te mogą być przedłużone za pisemną zgodą Operatora.
Dokonujesz zapłaty firmie szkoleniowej za szkolenie.
Krok 5: Rozliczenie
W ciągu 14 dni po zakończeniu szkolenia przesyłasz do Operatora dokumenty rozliczające usługę:
- kopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) faktury za usługę;
- potwierdzenie dokonania przelewu bankowego;
- oświadczenie o wniesienie wkładu w postaci wynagrodzeń (jeśli dotyczy);
- kopie certyfikatów uczestników szkolenia, zaświadczenie zawierające informacje (wymienione w umowie o refundację),
- wydruki ankiet ocen usługi dokonanych przez uczestników szkolenia (oraz przez Firmę) w BUR;
- wyniki pre i post testów uczestników szkolenia, w celu udokumentowania liczby uczestników, którzy podnieśli kompetencje w rezultacie szkolenia.
Krok 6: Refundacja środków
Niezwłocznie (max w ciągu 14 dni) po weryfikacji dokumentów rozliczeniowych, pod warunkiem ich kompletności i prawidłowości oraz braku zastrzeżeń do realizacji usługi , Operator przekazuje kwotę refundacji (80% kosztów usługi) na rachunek bankowy firmy podany w załączniku Z9a.
Warunkiem niezwłocznego przekazania kwoty refundacji jest dostępność/przekazanie funduszy przez PARP, z przeznaczeniem na refundację na rachunek Operatora projektu.
PAMIĘTAJ! Na każdym etapie możesz liczyć na pomoc Operatora (w tym także przy wypełnianiu formularzy, wyborze firmy w BUR ) – jeśli zajdzie potrzeba, udzielimy informacji i pomocy. Jeśli będą jakieś niejasności czy pytania, prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Cenimy sobie i preferujemy bezpośredniość, współpracę i wymianę opinii. Mail do help desku: turystyka@certes.pl